Kína / Shanghai
|
Megnyitva: |
2004 |
Módosítva: |
2004 |
Pole oldala: |
- |
Hossz: |
5451 méter |
Leghosszabb egyenes: |
1175 méter |
Bal kanyarok: |
7 |
Jobb kanyarok: |
7 |
Szélesség: |
13 |
Max. nézőszám: |
- |
http://www.icsh.sh.cn/en/ | |
A Shanghai mellett található pálya úgy lett tervezve, hogy a kínai ABC egyik betűjét követve a Shanghai szót próbálja mutatni. Ránézve a vonalvezetésre a két hosszú egyenes tűnik fel egyből, ami egyből a régi hockenheimi pályát juttatja az ember eszébe. Az egyik több mint 1200 méter hosszú és így az egyik leghosszabb a naptárban szereplő pályák közül.
A szinte soha véget nem érő egyenesen kívül van még két másik is, mindkettő 600 méter hosszú. Ez nyilvánvalóan megnehezíti a mérnökök munkáját, mivel olyan gumit kell találni ami a középső részén is ellenálló.
Talán a Motegiben használt gumik lennének a legmegfelelőbben, mert azok a középső részen meg van erősítve, hogy ellenárjon a centrifugális erőknek és a magas hőmérsékletnek a belső felületen.
A három egyenes mellett van két speciális kanyar is. Az első egy szinte végtelen spirál (1., 2. és 3. számú kanyar) ahol a versenyzőnek gyorsan az ideális ívre kell találnia a jó köridőhöz. A másik rész is több kanyar kombinációja (10., 11. és 12. számú kanyarok) és egyesben lehet végigcsorogni rajtuk. Majd ezekből kilőve lehet kigyorsítani a célegyenesben.
A gumik mellett a legfontosabb dolog a megfelelő áttételek eltalálása lehet. A hosszú egyenes miatt a 330 km/h elérése simán menni fog, a lassú kanyarokban (3., 10. és 13.) pedig csupán 50-60 km/h lesz várható.
De a motorfék is fontos tényező, hiszen sok kemény fékezést igénylő rész is van. Legkeményebben a 11., 13. és 14. kanyaroknál kell majd fékezniük és az első fékek jobban lesznek terhelve a szokásosnál és a technikusoknak így valószínű nagyobb tárcsákat kell majd használni (320 mm).
Mivel a tavalyi 24 literes tankot idén 22-re kellett redukálni ezért várhatóan ezen a pályán is több másikhoz hasonlóan szinte üres tankkal érkeznek a célba, ezért speciális befecskendezési beállításokra lehet szükség ami csak kompromisszumokkal lehetséges. | |