1981. május 28-án született és 4 évesen már rótta a köröket egy, az édesapja által készített kismotorral. A Magyar Bajnokságok 50 cc. És 80 cc. Géposztályaiban nagyon fiatalon ért el kitűnő eredményeket.
Később a 125 cc.-ben is a dobogó legfelső fokára álhatott, majd 1997-ben következett be a nagy fordulat, ugyanis a Hungaroringen ekkor megrendezett EB futamon 4. helyezést ért el.
A következő évben az EB sorozaton a német IVETRA csapat támogatta, ahol – több dobogós helyezés mellet – összetettben 5. helyen zárt.
2001-ben támogatói jóvoltából lehetősége nyílt arra, hogy az olasz Racing Service csapatával
Induljon a 125 cc. Géposztályában
A Racing Service Talmácsi Gáborra nem panaszkodhatott, hiszen 6 alkalommal összesen 34 világbajnoki pontot szerzett. Mindössze két alkalommal – a Holland a Brazil nagydíjon –nem tudta befejezni a versenyt , technikai okok miatt. Hosszú idő után Talmácsi személyében 2001-ben újra volt magyar résztvevője a Gyorsasági Motoros Világbajnokságnak.
2002-ben a szintén olasz Italjet Racing Team-mel folytatta a VB-t. A szezon közepén azonban a kedvezőtlen technikai feltételek miatt átigazolni kényszerült a német PEV ADAC Sachsen Honda csapatához. A váltást követően a német csapat színeiben már az első verseny alkalmával világbajnoki világbajnoki pontot szerzett, Brazíliában pedig élete eddigi legjobb eredményét, 4-ként ért célba – hajszál híján lemaradva a dobogóról. A 2002-es évadot 20vb ponttal a 22. helyen zárta.
A szezon végeztével tehetségével és eredményeivel felhívta magára több „nagy csapat” figyelmét is Választása az akkori világbajnok csapatra – Exalt Cycle Aprillia Racing-re esett.Így 2003-ban egy 125 cc. 80 lóerős Aprilliával Állt Rajthoz. Akezdést kisseb technikai problémák árnyékolták be, de miután ezek megoldottak,sorra jöttek az eredmények – olykor az Euorosport közvetítései Talmácsi nagyszerű teljesítményétől viszhangoztak – és a világbajnokságot 70 ponttal a 14. helyen helyen zárta. Talma volt az egyedüli pilóta a 125cc.-ben aki minden versenyt befejezett.
2004-ben ELSŐ SZÁMÚ pilotaként aláírta szerződését a Semprucci Malaguti Racing gyári csapattal. Nagy fejlesztések, tapasztalások éve volt ez a Malagutinak, akik a végén elismerték hogy nem zárták volna ilyen szép eredménnyel a szezont ha nem Talma lett volna a pilótájuk.
Az összesítettben 43 ponttal 17.helyen zárt. Az évad legjobb eredményét Portugáliában érte el egy 7. hellyel.
2005-ben a KTM-et választotta de a Derbi, Honda és a Gilerta is bejelentkezett érte.
A 2005-ös évad eddigi legeredményesebb szezonja volt a pilótának.5 dobogós helyezés közül 3futamgyőzelem gyarapodott a magyar motorsport és a végső elszámolásnál is példátlan eredménnyel zárt a magyar versenyző,hiszen 198 ponttal magabiztosan bronzérmes lett.
A 2006-os folytatás is eldőlt az utolsó futam után, Talmácsi Gábor Humangest Honda gyári színeiben, elsőszámú versenyzőként állt rajthoz a 125 cc. Kategóriában. Ahogy azt már megszokhattuk tőle minden versenyen kihozta magából és a motorjából is a maximumot, olykor még annál is többet. Kínában egy hajszállal maradt el a dobogóról, és ami ott nem sikerült neki azt Brnoba megcsinálta. Megszerezte az idei év legjobb eredményét, és élete legemlékezetesebbjét is egyben, a Cseh nagydíjon több mint 20 ezer magyar szurkoló előtt felállhatott a dobogóra. Összességében pedig egy verseny kivételével minden futamon pontot szerzett és bár összetett eredménye elmarad a 2005-ös évadétól, legeredményesebb Hondásként a 7.helyen végzett.
A portugál verseny után megszületett a válasz arra a kérdésre is, hogy hol folytatja pályafutását:2007-ben az Aspar Team versenyzője lett, amit nagy dolognak tart.
|