Spanyolország / Jerez de la Frontera
|
Megnyitva: |
1986 |
Módosítva: |
2002 |
Pole oldala: |
Bal |
Hossz: |
4423 méter |
Leghosszabb egyenes: |
600 méter |
Bal kanyarok: |
5 |
Jobb kanyarok: |
8 |
Szélesség: |
11 |
Max. nézőszám: |
250000 |
http://www.circuitodejerez.com | |
1986-ban épült a pálya és egy évvel később már meg is rendezték az első GP futamot. Jerezben szinte állandó időjárási viszonyok uralkodnak és nem mellékesen, gyönyörű helyen van, egy kis völgyben Spanyolország déli részén. Számos lelátóval rendelkezik, ahonnan tökéletes kilátás nyílik a pályára akár 250.000 látogató számára.
Két alternatív pályavezetéssel rendelkezik (4423 és 4428 méter hosszúak), melyeket a szezonon kívül újra aszfaltoztak. A MotoGP programban való állandó jelenléte miatt még mindig az egyik favorit az előszezonban a csapatok számára.
A pálya öt bal és nyolc jobb kanyarból áll, meglepően nagy szintkülönbséggel rendelkezik és bizonyos mértékig az ívek is változnak rajta, ezzel ellentétben az átlagos szemlélő számára nagyjából síknak tűnik.
A pálya tökeletesítése folyamán nagy gondott fordítottak a biztonság maximalizálására, ami elengedhetetlen kritérium ha figyelembe vesszük a jelenlegi MotoGP gépek megnövelt teljesítményét és sebességét.
A pontos pályavezetés miatt nagyon precíz beállításokra van szükség, a kanyarok közötti kigyorsításokhoz pedig megbízható teljesítményleadásra. A mindössze 600 méter hosszú célegyenes miatt, Jerez nem tartozik a gyors pályák közé a klasszikus értelemben, de az egyik legbiztonságosabb pálya. A nagyobb teljesítményre elég ritkán van szükség, a legfontosabb tényező a sűrű irányváltásokhoz szükség jó beállítások eltalálása. A pálya felülete nem tartozik sem a legsimábbak, sem a legdurvábbak közé a naptárban. |